O tura cu Bucșă in Toscana, ziua #1

După o zi luuuuunga in mașină, din Ungaria, prin Slovenia (cu cea mai scumpă vigneta, autostrăzi și pasaje pentru animale sălbatice, bine și cu grija făcute. Am zis că Slovenia ar trebui făcută pe două roți și sper că într-o zi să putem sa o facem și pe asta), i-am făcut cu mâna Veneției de pe cealaltă parte a lagunei. Ținta fugii noastre de vara fierbinte din București este Toscana. 
Suntem legați sufletește de locul ăsta și cu nostalgia lui ne petrecem viețile în altă parte sperând că vom reveni să ne încărcăm cu frumusețea lui.
Și din promisiunea paradisului regăsit, să revin cu picioarele pe pământ. Primul loc în care l-am lăsat pe Bucșă sa se odihnească după un drum lung prin delta Po (unde exista drumuri amenajate pentru bird watching si plimbare cu bicicleta) și pe lângă malul Adriaticii (frustrant, pentru că drumul nu este costal) a fost Ravenna.

Ravenna, citta amico delle Donne.

 Iubesc doamnele atent coafate și îmbrăcate din Italia și mai ales doamnele atent coafate și îmbrăcate pe bicicleta! In topul meu despre orașele italiene, ele sunt primele. Și sunt că toate doamnele, unele vesele, altele încruntate, altele preocupate, dar toate cu un aer de încredere în feminitatea lor. 
Am intrat în oraș aproape de poarta cetatii. Zidul a fost construit in secolul al V-lea. Calea ferată este paralelă cu zidul și am prins bariera și la dus și la întors spre entuziasmul copiii.
Am trecut pe lângă mausoleul Sant' Apolinaire și Mausoleo Teodorico, mergând în partea cealaltă a orasilui, catrea basilica San vitale și Mausoleul Gallei Placidia aflat. Muzeului de Artă se afla in apropierea lui. Noi nu am ajuns sa le vizităm, dar speram sa revenim când vom fi mai mari.
Am ajuns in centrul orașului la statuia lui Garibaldi, și de acolo am făcut un détour la mormântul lui Dante aflat în Biserica San Francisco.
Bineînțeles că sărmanul Dante e inca în purgatoriu de vreme ce nu prea e lăsat să doarmă, nici acum și nici de când s-a răposat, că l-au tot mutat din cauza războaielor secolului trecut.
Și aici au început glumele copiilor: how is the weather? Inferno! Lasciate ogni speranța If you came with us!
La intrarea in gradina bisericii sunt 2 morminte de nobili romani. What are those: imperial trash boxes?
Dante, told you! Și oricum, să vezi ce graffiti au făcut cu tine! Nu, noi (încă)!
Înghețată....peste tot. Am incercat înghețele clasice de ciocolată, fructe de pădure, tiramisu. Și eu de smochine. Și n-am regretat
 Cupa de înghețată de smochine intra in topul meu pe locul 1.

Pisici! Inițial am zis că nu există. După care le am văzut pe la geamuri (din ceramica și mozaic). Apoi, 2 motani siamezi și la faptă și la port, sălbăticiți de oameni, moțăiau tinandu-se în brațe și din când în când facandu-si baie unul celuilalt. De fapt, ne avertizase un italian bătrân ce stătea pe un scaun în colțul casei la capătul străzii să ne uităm dacă sunt 2 sau unul, ca sunt nedespărțiți.
Un oraș discret, elegant, cu case și clădiri care te păzesc de soarele de vară și mai ales cu doamne grațioase îmbrăcate în rochii, pe biciclete.

Comentarii

Postări populare