Călători prin Balcani -ziua #3: La Belgrad nu te duci in tricou

Incep prin a spune că eu eram îmbrăcată cu un T-shirt și pantaloni scurți. Mi-am dat seama că e ceva in neregulă când în coșmarul de a  găsi un loc in parkingul central lui Est-e-Van (un amic al lui Bucșă, încă nu v-am povestit de el, un monstruleț lat și lung, coșmarul lui tati), am văzut o limuzină cu șofer și o doamna in vârstă foarte eleganta pe scaunul din spate-dreapta. Am clipit de două ori și m-am întrebat dacă nu eram pe Coasta de Azur.
Ne am plimbat pe bulevardele centrale și am mers până la parcul de unde se văd Dunărea și Sava, in confluența.
E tihnă la Belgrad, terase peste tot pe mijlocul bulevardului pietonal foarte larg. Și înghețata și patiseriiile te ispitesc la tot pasul.
E elegant ca la Viena, mai deschis și mai vesel ca la Budapesta, oamenii sunt eleganți pe stradă sau in cafenele, dar  se simte mirosul  de cafea și răsfăț turcesc. Nici nu-i de mirare, orașul a trecut de nenumărate ori din mâna habsburgică pe mana otomană.
Muzica te învăluie din toate colțurile orașului. E zumzet, e veselie, e aer blând de Mediterana. Orașul ne-a învăluit cu căldură dulce, blândă, fără să ne sufoce.
Mi-ar placea sa mai beau odată o cafea in tihnă la Belgrad.








Comentarii

Postări populare