Vacanță la Londra, ziua 1

Am ajuns prima dată la Londra cu toții. Asta după ce fetița mea a citit Harry Potter, toate volumele de la incepînce vacantei, iar băieții au văzut filmele! Not all of them...
Cu căldură asta neobișnuită de la Londra, sperând că în zilele următoare o sa plouă, ceea ce nu pare să fie cazul, am fost la Zoo, la British Library si am terminat apoteotic la...dar, o să vedeți în curând.

Se pare că toate vizitele noastre la zoo importante s-au întîmplat intr-un 26 iulie. In 2016 la Paris și în 2017 la Madrid. Ne planificat, dar căutând pe google am constatat cu uimire acest lucru.
 După ce am văzut zoo Paris și Madrid, zoo Londra pare o încercare de conversie a conservatorismului britanic într-o modernitate conservatoare din anii '80. Animale puține sau lipsa. Și triste.
In aquarium, geamurile sunt că înainte de curățenia de primăvară, puțini pești, acvarii goale, nespectaculos. Madrid ea pe locul 1 din punctul asta de vedere. Bazinele exterioare pentru animale de apă sunt nefolosite.  O încercare de scolar prezentarea animalelor a din punct de vedere geografic, ce am văzut la ZSL e o încercare de amatori. Nu știu de ce, dar impresia mea generală, era că exponatele sunt mai degrabă lucrătorii de la zoo, cu toate tatuajele și cerceii lor, decât animăluțele lor.
Era și cald, si din cauza asta animalele erau ascunse care le pe unde sau lipseau cu desăvârșire. Cei mai mulți locatari sunt șobolanii. Oarecum normal unde sunt animale, dar cumva, prea la vedere. Poate era ora mesei.
Cel mai frumos a fost la maimuțele mici si galbene, maimuțele-veverițe, care libere și neastâmpărare se cățărau peste tot deasupra capetelor noastre. Altele, mai leneșe se tolăneau la soare. 
Pinguinii au un spatiu frumos și bine organizat. Expoziția de fluturi și molii, deși mica, tublulara, este foarte frumoasă. Câteva spatii, unul care reproduce chicios o gradina zoologică din India, umbrare și cabane mobilate prăfuit, amintesc de exploratorii britanici de acum 200 de ani. Telefonul cu butoane care a început sa sune când am trecut pe langa el, din pura întâmplare, ne-a amuzat. 
O galerie de insecte interesanta. Mi am dat seama că posedăm o mulțime de hoteluri de insecte acasă. Deja, privesc dezordinea ca pe o orânduială a firii! O sala specială pentru păiajeni, care țeseau individual sau in echipa. Networking.
Spațiul de pe cealaltă parte a raului este mare și aerisit. Acolo sunt girafe și zebre in principal. 
Deci, exista tigri, hipopotami, 3 bufnite ciufulite, câteva alte maimuțe (dar nu am văzut primate, deși există spațiu, decât niște macaci). Nici un elefant, nici macar vulpi. Vreo 3 capre pitice și un curcan.
Noi de fapt am fi vrut sa mergem la casa reptilelor, am zis sa fie primul punct de atracție in turul nostru pe urmele lui Harry Potter. Eu am văzut un singura șarpe, tati a spus că erau și iguane. Intrarea era că in film. Bifat.
Câțiva lei.  Aveau multe lire aveau la casierie, căci biletele sunt overpriced. Nu e Istanbul oferte prietenoase pentru familiile numeroase. Oarecare reducere pentru 2+2, dar nu semnificativ. Recomand sa luați biletele online de pe vreun integrator, sunt mai ieftine cu 10-20% decât prețul de la casa. Asta dacă v-am convins să mergeți!

Apoi, am mers spre următoarele puncte din tur, the British Library, cea mai mare libaerie din lume, o frumusețe de arhitectura. Un loc foarte prietenos, umanist. Pe langa sutele de milioane de cărți, wi-fi, sali de lectură, birouri, cafeterii, spatii fantastice de lectură și căscat gura, aveau și locuri speciale cu apă potabilă pentru toti însetații de lectură și studiu. 

Vizita cea mai așteptată a fost King's cross si the platform 9 3/4. N am stat la coada sa ne fotografiem căci era o coada irațional de lunga, dar am intrat în magazinul lui Harry Potter, în principal pentru poțiuni de transpirație potopuri și transfigurare in bestii căutătoare de suveniruri.

O căldură infernală, pe stradă și în mijloacele de transport, sete nestăvilită in ciuda multor litri de apă cărați și cumpărați.  
Londra nu este pregătită pentru caniculă. Și nici noi, după o vară răcoroasă și umedă la București.

Comentarii

Postări populare